środa, 30 marca 2016

O uczuciach porozmawiaj z psem - Konkurs

Nie wiem czy to dlatego, że napisałam jakiś czas temu, że mam problem z mówieniem o uczuciach, ale dostałam książkę o nich. Co prawda to książka dla dzieci, ale nie jestem do końca pewna, która z nas bardziej na niej skorzysta (śmiem przypuszczać , że to jednak będę ja).
Najpierw zachwyciła mnie jej piękna czerwona okładka - po prostu piękna, nic dodać nic ująć. W związku z tym, że pierwszej części opowieści nie miałam okazji przeczytać, na okładce z tyłu widnieje ściąga - przydaje się, bo zaczynając czytać wiedziałam już kto jest kim.
Plan był taki, że najpierw sama ją przestudiuję, a dopiero później, po ocenie czy nadaje się dla 4rolatki, przeczytamy ją z Żukiem. Niestety plany mają to do siebie, że zazwyczaj palą się na panewce i jak tylko mała Żukowa Panienka dojrzała coś pięknie czerwonego wyglądającego kantem spod mojej poduszki poczuła zew i nagły przymus sprawdzenia cóż to takiego. Gdy zobaczyła Syfona na okładce, psa, głównego bohatera książki, nie było opcji żeby poczekać z czytaniem do jutra. Rozsiadła się po kąpieli w łóżku i zarządziła czytanie. Po pierwszym rozdziale, który do wesołych wcale nie należy wiadomo było, że książka zdecydowanie przypadła jej do gustu. Planowałam na nim zakończyć tego wieczora - jednak jej szeroko otwarte oczy i stwierdzenie "mamo chociaż jeden rozdział więcej" mówiły same za siebie....
"Syfon i uczucia" to druga część opowiadania o przemiłym psie, który od pierwszych zadań książki urzeka nas swojskością. Jak to ujmuje autorka Iwona Kamińska w pierwszej części opowiadania -  Syfon to pies taki jak Ty i faktycznie pomimo tego, że świat pokazywany jest z perspektywy psiego nosa, od początku bez problemu idzie się utożsamić z jego głównym bohaterem i wczuć się w jego przygody. Jego psie perypetie pokazane są w sposób prosty dzięki czemu mają szansę zaciekawić małego czytelnika. Ponadto prostota przekazu (lubię to określenie) owocuje tym, że dziecko ma szansę bez problemu zrozumieć uczucia towarzyszące tej ciekawej historii i  UWAGA! nie zanudzić rodzica. Każdy z nas odbiera tę książkę na poziomie swojego rozwoju i przyznam, że wieczorami ścigamy się z Panem Rolnikiem do jej czytania Żukowi.
Syfon to książka, w której znajdziecie smutek, żałobę, przygnębienie, zagubienie, zaskoczenie, radość, przyjaźń, miłość, przywiązanie i wiele innych towarzyszących nam na co dzień uczuć. Przedstawione są one w sposób czytelny, obrazowy, tak żeby dziecko rozumiało o czym rodzic mu czyta, a rodzic nie miał większych problemów wytłumaczyć dziecku towarzyszących opowieści zdarzeń. 
Dopełnieniem są piękne ilustracje i krótkie wstawki w tekście definiujące ważne z perspektywy autorki odczucia. Kolejne duże ułatwienie dla rodzica.
Smucimy się, śmiejemy i zadziwiamy razem z Syfonem co wieczór, nawet Pan Tata stwierdził, że to jedna z tych książek dla dzieci, które po prostu czyta mu się dobrze - a musicie wierzyć, lub nie jest bardzo krytyczny pod tym względem. Każdy z nas wyłapuje inne ważne dla niego aspekty opowieści. Żuk jest zachwycona do tego stopnia, że zarządziła już zabranie książki na  piątkowy "dzień zabawki" w przedszkolu.
Żeby zachęcić Was do przeczytania tej niesamowitej opowieści mam dla Was niespodziankę - 2 książki, które możecie od nas otrzymać. Wystarczy tylko, że spełnicie kilka warunków - wbrew pozorom niezobowiązujących i nie trudnych w wykonaniu!

RAGULAMIN
1. Organizatorem konkursu jest Ilona Wasieczko prowadząca bloga i funpage Pani Rolnik
2. Aby wziąć udział w losowaniu należy:
a) udostępnić grafikę konkursową znajdującą się na w/w FP 
b) polubić funpage Syfona
c) w komentarzu pod grafiką konkursową wyrazić chęć wzięcia udziału w zabawie - np. wpisując słowa "biorę udział"
3. Konkurs trwa od 30.03.2016 do 6.04.2016 
4. Losowanie odbędzie się w ciągu 4 dni od zakończenia rozdania
5.Nagrody są 2, są to książki "Syfon i uczucia ", w związku z tym wygrywają 2 osoby.
6. Wygrani mają 4 dni od ogłoszenia wyników na podanie adresu do wysyłki - należy to zrobić drogą mailową - adres podany jest w zakładce kontakt lub w wiadomości prywatnej na FB.
7. Wysyłka tylko na terenie Polski.
 
 Życzę wszystkim powodzenia i udanej zabawy PR!







"Syfon i uczucia"
Autor: I. Kamińska
Wydawnictwo Czterolistne





10 komentarzy:

  1. Nęci i kusi mnie ta książka...tez chyba bardziej mi by się przydała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z pełną odpowiedzialnością mówię - cudna jest!

      Usuń
  2. Niestety mi też nie jest łatwo mówić otwarcie o uczuciach.. uczę się tego od męża :) ale książeczka, z tego co napisałaś, może być wspaniałym wstępem do nauki o uczuciach.. dla małych, jak i dużych :) Dlatego zawalczę o nią ;D Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uwierz mi że my dorośli momentami bawimy się lepiej czytając tę książkę niż nasze dziecko :)

      Usuń
  3. Wiesz jak kochamy książki :) Ta byłaby dla nas idealna- wzięłam udział w konkursie jak się nie uda wygrać na pewno zakupimy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. macie też podobny gust czytelniczy do nas więc na pewno Wam się spodoba!

      Usuń
  4. Super książka!!!! Podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest rewelacyjna, zarówno dla dzieci (bez przedziału wiekowego) jak i dorosłych!

      Usuń

Cieszę się drogi czytelniku, że chcesz pozostawić po sobie ślad. Proszę jednak o przemyślane dobieranie słów, gdyż odkąd mam dziecko oduczam się przeklinać :)