piątek, 12 grudnia 2014

Szansa na życie.

Ponoć każda akcja wywołuje reakcję i słowa te potwierdzi chyba każdy. Zazwyczaj tragedia dziejąca się gdzieś obok nas, w najbliższym otoczeniu lub taka mocno nagłośniona przez media powoduje, że stajemy na moment w miejscu i chwilę się zastanawiamy nad tym jak to jest z nami i u nas. Pół biedy (że się tak wyrażę) jak tragedia wywoła tę reakcję, gorzej jak nikt się nie zatrzyma.
Tak samo było i u nas, choroba mojej babci spadła na nas jak grom z jasnego nieba, a od diagnozy do jej śmierci minęło niecałe pół roku. Już w momencie wykrycia u niej raka zaczęłam się zastanawiać nad swoim zdrowiem. W międzyczasie okazało się, że nie jest to pierwszy przypadek w naszej rodzinie i wtedy już wiedziałam, że muszę się przebadać.
Mam dziecko i chciałabym cieszyć się nim jak najdłużej. Chciałabym poznać swoje wnuki i prawnuki (jak moja babcia).  Robiąc na początku tygodnia badania profilaktyczne (oczywiście płatne - bo doprosić się na te bezpłatne graniczy z cudem) natknęłam się w laboratorium na ulotkę - profilaktyka badań na raka. Po krótkiej dyskusji z Panią za biurkiem dowiedziałam się, że nasze Olsztyńskie Laboratorium Analityczne przy Szpitalu Miejskim zafundowało ludziom nie lada gwiazdkowy prezent. Do 24 grudnia bieżącego roku można wykupić sobie voucher na badania markerowe na raka za 99 zł. Do wyboru jest pakiet dla kobiet lub dla mężczyzn.
Więcej informacji na ten temat znajdziecie na stronie laboratorium- TU. Zakupiony pakiet można wykorzystać do marca 2015 roku. Na badanie trzeba stawić się na czczo. Nie wiem jak jest w innych miastach - być może mają równie korzystne promocje, ale wszystkich olsztyniaków i tych, którzy do Olsztyna mają niedaleko zachęcam żeby zafundowali sobie zdrowie nie tylko na święta. W końcu wczesne wykrycie przedłuża szanse na życie.
My z mężem już kupiliśmy sobie prezent na święta. Może w tym roku i Wy naszym przykładem sprawicie sobie oryginalny prezent w postaci zaproszenia na badania?
Dodam tylko, że badania obejmują takie miejsca jak:
Kobiety
Piersi
Jajniki
Macica
Płuca
Wątroba
Trzustka
Jelito grube
Przewód pokarmowy
Kości i ich metabolizm
Mikroelementy
Morfologia

Pozdrawiam PR!
PS. NIE! ten post nie jest w żaden sposób sponsorowany, uważam że jest to świetna akcja, dlatego chciałam się nią podzielić z Wami!
Mężczyźni
Gruczoł krokowy
Płuca
Jelito grube
Przewód pokarmowy
Wątroba
Trzustka
Test miażdżycowy
Badania wątrobowe
Morfologia

8 komentarzy:

  1. Boje się, nawet nie wiesz Iwonko, jak boję się badać. Ciężko mi jest zawsze się przemóc. Każda wizyta u ginekologa to dla mnie męka. Kiedy zrobiłam badania tarczycy okazało się, że coś jest nie tak. Do końca życia będę musiała brać leki. Niby nic, ale boję się, cały czas się boję, że na pewno kiedyś będzie guzek i operacja i niewiadomy ciąg dalszy. W moim przypadku to nie byłby dobry pomysł na prezent, całe święta wisiałby nade mną topór, przynajmniej ja bym to tak odczuwała. Wiem, że jestem głupia i nie chciałabym, żeby ktokolwiek postępował i myślał tak, jak ja, ale boję się, to jest paraliżujące. W styczniu czekają mnie kolejne badania, a każdy ból gardła, szyi, uczucie ściśnięcia jest dla mnie czymś niewyobrażalnie strasznym :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja się za to boję strasznie że jak się już zdecyduję to będzie za późno więc najchętniej zrobiłabym wszystkie możliwe badania na raz żeby zapobiec jakiejś tragedii - choć wiem że to niemożliwe.

      Usuń
  2. Co roku robię cytologię- od 10 lat. Badam też piersi- usg. Tylko jakoś na morfologię się wybrać nie mogę...boję się igieł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jakbyś potrzebowała kopa na rozpęd to jestem do usług ;)

      Usuń
  3. Ilona, to jest niesamowita sprawa! Zaraz się tym dokładnie zainteresuję. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam dlatego o tym piszę !

      Usuń
  4. Madra decyzja, lepiej dmuchac na zimne!

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się drogi czytelniku, że chcesz pozostawić po sobie ślad. Proszę jednak o przemyślane dobieranie słów, gdyż odkąd mam dziecko oduczam się przeklinać :)