środa, 17 grudnia 2014

Przygody z Książką:Coś dla dużego oraz małego.


 Nic tak nie motywuje do pracy jak zobowiązania. Dzięki projektowi Przygody z Książką Dzikiej Jabłoni wreszcie znalazłam czas na to żeby pokazać Wam kilka z wielu pozycji Żukowej biblioteczki. Starałam się wybierać te na prawdę godne polecenia, które Żuk uwielbia i często po nie sięga. Mam nadzieję, że Ci, którzy pokierowali się moim zdaniem przy wyborze pozycji dla swoich pociech będą z nich równie zadowoleni jak my i nie będą żałować wydanych pieniędzy.
Ostatni wpis tej edycji Przygody z Książką chciałabym poświęcić nietypowej serii. Wyłamię się tym razem i oprócz książki dla dzieci pokażę także serię dla dorosłych.
 Patrząc na to, że nadciąga zima, a wieczory dłuuuużą się niemiłosiernie, chciałabym Wam przedstawić moją propozycję książek, dzięki którym zima minie niepostrzeżenie. W końcu nam coś od życia się też należy, a zapewne wiele z Was w momencie kiedy powinno iść spać, robi to co ja - zasiada z książką i obiecuje sobie co stronę, że jeszcze tylko ten akapit i już się kładę.
Sama zakupiłam książki dzięki recenzji umieszczonej na blogu Roksany i choć nie były one tanie nie żałuję. Seria Wojna Dwu Róż Philipy Gregory to historia średniowiecznej Anglii pięknie przepleciona fikcją literacką. Jest to czterotomowa opowieść o silnych kobietach u szczytu władzy. Napisana w taki sposób, że nawet opisy bitwy czyta się jednym tchem.Choć nigdy za historią nie przepadałam, książki te pochłonęły mnie całkowicie.  Autorka ma tak lekkie pióro, że nie można oderwać wzroku od tekstu, a książka zmyka szybciej niż byśmy tego chcieli. Miłość, walka o władzę, intrygi, wierzenia, zwyczaje, czary, a wszystko to w czasach kobiet w pięknych sukniach i mężczyzn walczących mieczem na koniu. Tak na prawdę ta sama historia widziana z perspektywy 4 kobiet. Niesamowita i niezapomniana lektura.

Na koniec tej edycji chciałam zakończyć tak jak zaczęłam polskością - której się nie wstydzę. Książka - niekoniecznie w tej wersji - która powinna zasilić szeregi biblioteczne każdego Polaka. Zbiór najpiękniejszych wierszy dla dzieci, polskich poetów oczywiście. I choć można się przyczepić do tego co robi tam na przykład Pani Twardowska, która dla dzieci jest dość ciężkim tematem, ba! posunę się nawet do stwierdzenia, że dla wielu dorosłych jest ciężkim tematem, a co dopiero dla dzieci.... Jest to pozycja którą w większości moje dziecko zna na pamięć. Ja zaczynam wiersz, a Ona go kończy. Każde polskie dziecko powinno znać te podstawowe wiersze naszych wielkich pisarzy! Zdania nie zmienię ! Dziękuję za uwagę!
Pozdrawiam serdecznie PR.


11 komentarzy:

  1. Zainteresowalas mnie tymi 4 ksiązkami, moze o jedna porsze Mikołaja, moze zdarzy :) Cztery na raz troche duzy koszt niestety. A wiersze znamy i lubimy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dodam tylko że ułożone są w kolejności w jakiej powinno się je czytać, pierwsza jest władczyni rzek :) na prawdę polecam!

      Usuń
  2. Mój Kacperek lubi jak mu czytam książeczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to czytaj jak najwięcej! zarażaj miłością do literatury!

      Usuń
    2. Moja córka również. Zabawki leża w pudłach a książki czytamy kilka razy dziennie:)

      Usuń
  3. Mamy tomik polskiej poezji - i lubimy :)

    PS. Wkradła się literówka - powinno być "Polaka"!
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za zwrócenie uwagi, zazwyczaj piszę teksty w przypływie chwili nie bardzo sprawdzając co napisałam - dlatego czasami brakuje im poprawności....

      Usuń
  4. Moje dziecię uwielbia wiersze:) Z Brzechwą jeszcze sie nie zaprzyjaźniła do końca ale Tuwim jest jej ulubionym poetą :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam, książki. W wolnej chwili muszę pochłonąć resztę tego, co już zaczęłam, a lista marzeń do przeczytania długa ;-) Lubie tego typu książki, jak seria "Wojna dwu róż". Muszę kiedyś sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jestem dumna z polskosci i nigdy sie jej nie wstydzilam, a juz tym bardziej tutaj:). Moi bliscy to zjadacze ksiazek, a Gaja to doslownie:). W swieta zas mam szerokie literackie plany!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za wspólną przygodę i wiele inspiracji. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się drogi czytelniku, że chcesz pozostawić po sobie ślad. Proszę jednak o przemyślane dobieranie słów, gdyż odkąd mam dziecko oduczam się przeklinać :)