wtorek, 9 września 2014

Targi rolnicze - targami kultury, fachowości i wiedzy!

Sezon w pełni i problemy rodzinne spowodowały że coraz mniej mnie tutaj, ale nie martwcie się choć rzadziej to jednak pojawiać się będę...
Myślałam, że po raz pierwszy w życiu będzie mi dane zobaczyć jak wyglądają prawdziwe dożynki... myślałam ale jak co roku nie udało się na nie dotrzeć... Chciałam obalić mit pod tytułem impreza dla rolników wiejską popijawą zakończona bijatyką. Chciałam i obalę. Choć wiem, że większość ludzi tak właśnie kojarzy dożynki udowodnię Wam w przyszłym roku, że tak wcale nie jest. A w tym pokażę jak wyglądają targi rolnicze. 
Nasz pamiętny wyjazd do Warszawy rozpoczęty nieprzyjemną niespodzianką spowodowany był targami/dniami otwartymi zorganizowanymi przez firmę Bejo Zaden Polska. W związku z tym że w swym asortymencie posiadamy kapustę i oni również mieliśmy okazję pojechać i podpatrzeć nowe odmiany które warto byłoby wprowadzić do uprawy.
Jak na dużą firmę przystało impreza zorganizowana została z przysłowiowym przytupem i melodyjką. A jedyne co połączyło ją z wsią to masa rolników napływająca z każdej strony naszego kraju. Już organizacja i wygląd parkingu mówił o tym przedsięwzięciu jedno - pełna kultura.
Pięknie przygotowane poletka z odmianami świeciły przykładem i fachowością uprawy, ścieżki między nimi obrośnięte krótko przystrzyżoną trawą aby nawet dzieci mogły nimi biegać i się nie pobrudzić; wymuskane nowe maszyny na wejściu na których zabrakło tylko napisu cud techniki, darmowe świeżo przecierane soki dla wszystkich od firmy Marwit i namiot z samym prof. Robakiem! do którego każdy mógł zwrócić się o radę i który każdego wywianuje jakąś przydatną wiedzą. Uwieńczeniem był namiot "jadalniany" na środku targów w którym  stały piękne kompozycje z kwiatów i darów pola, stół szwedzki i stoły nakryte obrusem i przystrojone lawendą i koszykiem z jabłkami - a wszystko to oczywiście za darmo...
Mówcie co chcecie o rolnikach i imprezach dla nich przeznaczonych ja wiem jedno, tak kulturalnych i pracowitych ludzi ciężko jest znaleźć!
Pozdrawiam PR!








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cieszę się drogi czytelniku, że chcesz pozostawić po sobie ślad. Proszę jednak o przemyślane dobieranie słów, gdyż odkąd mam dziecko oduczam się przeklinać :)