niedziela, 13 lipca 2014

Ziołowa apteczka - Achillea millefolium L.

Chciałabym Wam dziś przybliżyć zioło, które chyba każdy z nas zna ale i niewiele tak na prawdę o nim się mówi. Krawawnik pospolity (bo o nim mowa) rośnie chyba wszędzie. Jest to tak bardzo wszędobylskie zielsko, że na trwałe wpasowało się w krajobraz naszego kraju. Do niedawna myślałam, że można go stosować tylko zewnętrznie co się okazało bzdurą i nieprawdą! W tym roku po raz pierwszy przy pomocy mojego Żuka nazbierałam krwawnika i zaczęłam go suszyć.
Krwawnik wykazuje działanie:
- tamujące krwawienia (stosowanie doustne powoduje tamowanie wewnętrznego krwawienia układu pokarmowego)
- wiatropędne
- rozkurczowe
- przeciwzapalne
- poprawia metabolizm
- zapobiega kamicy nerkowej i udrażnia drogi moczowe
Ponadto jest to zioło, które w postaci naparu można stosować zewnętrznie na stany zapalne skóy przeróżnego pochodzenia i na trudno gojące się rany.
Napar przyrządza się zalewając łyżkę ziela szklanką wrzątku.
Oczywiście suszyć polecam w miejscu przewiewnym i zacienionym - ja osobiście suszę swój na karniszu przy otwartym oknie i zasuniętej rolecie.
Pozdrawiam PR!
http://galeria.swiatkwiatow.pl/zdjecie/krwawnik-pospolity,54214,1698.html


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cieszę się drogi czytelniku, że chcesz pozostawić po sobie ślad. Proszę jednak o przemyślane dobieranie słów, gdyż odkąd mam dziecko oduczam się przeklinać :)